Tuesday, October 19, 2010

Sebenar aku : Independent & Defensive

salam uols.
hari ni tiba-tiba terasa hendak berkongsi.,
serba sedikit tentang diriku..[aisehh].
tapi kongsi yang general jak la.
no paswud akaun bank, no paswud fesbuk ka..
[jangan harap la yerr] 
huahuahua..
jangan marah nanti kena jual ;p

ya lah.
mau cerita la ini.
 nama ku dari kecil [haha..takkan tukar2 nama kot??]
Suriawati.
people around me use 2 call me,
sometimes Suria,
Su.., Bb[nama manja ni..],
and paling nda suka Wati..[dehhh..pless cal me wif dis name kalau x mau kena layan..hihi].

tapi selalunya,
they call me Bb.
i love dis nama.
nampak cam muda jak kan?? hihi

ok, next.

aku ada 2 adik beradik.
ada adik lelaki,
mean aku anak perempuan tunggal dan yang sulung.
jadi anak sulung,
i am sooo independent & defensive.
sangat-sangat.
dari kecil every perkara, 
aku buat sendiri [nda semuala..hihi..penipu..kueng2].
even, 
masa sekolah rendah aku seterika baju sendiri.
[aku tau korang pun sama.. ^^]
pastu part sedihnya,
bila so independent,
so jadinya alone la.
sorang-sorang.
rumah besar, tapi main sorang-sorang.
kadang2 tu main juga dengan adik.
tapi taste kami berbeza.
so bila suda tua ni [tua ka?? hihi],
im not so easily accept new people entering my life.
i prefer orang tu yang mulakan 1st approach.
if me yang mula.,
entah lah bila akan mula.
so people labeling me as sombong.
no la., i tak sombong [betul ni..hihi].
just diz my character. 
mereka yang benar2 memahami akan faham.

then, defensive.
memang sangat obvious.
i defend about everything.
life, rumah, duit, makan, teritory [adakah??]
bila ingat2 balik,
masa kecik2 dulu sangat mengamuk bila ada budak2 ntah dari mana2 [budak2 skampung juga.hihi],
kawan2 adik aku datang main2 n lepak2 di rumah.
im so mengamuk.
aku nda suka dorang tengok tv,
aku nda suka dorang duduk di ruang tamu,
even dorang datang,
sangat tidak suka..
Hahahahahahah!!
punya tembirang aku ni.
but forgive me.
budak2 biasalah.
asyik cari gaduh jak [aku memang slalu gaduh dgn adik aku dulu]
kenangan..kenangan..

sekarang, sudah dewasa..,
sifat defensive still ada.
i never trust people.
and also,
u never trust people [terutama yang baru kenal..]
we never know their agenda.
walaupun muka macam 'manusia dibawah lambaian kaabah'.,
kadang2 tthe truth is dorang la [SETAN].
so lindungi diri anda dan keluarga [pesanan penaja].

well,
panjang lagi nak cerita.
i will continue so soon.
chawww!!^^

wasalam

its me [alone&defensive] ^^

Blogger Templates

No comments:

Post a Comment