Saturday, October 16, 2010

baik hati


salam u oals.
tengah buat apa?
saya baru bangun tidur.. hikhikhik..
tiada la..
tengah surf2 intenet, 
baca2 blog orang..
then tadi adalah terbaca blog sorang hamba Allah ni..
my 1st word,
KESIAN.
 kenapa?
sebab orang tu buat blog,
semata-mata untuk mengutuk orang-orang yang dia benci.
paling kesian,
orang tu BUDAK SEKOLAH lagi..
tak lepas upsr lg..
aduihh..
ayat kutukan dia memang dashyat..
saya yang suda tua [opss.. tua kaa??? hihi] ni pon,
mau buat post kutukan teragak-agak [tak pernah kot..budak baik maa.. hihi].
tapi hamba Allah sorang ni,
sangat berani dan telus [????? apa kaitan???].
kesian sangat.
kesian kat mak bapak dia.
kalau dorang tau,
agak-agak kat mana nak sorok muka??

dunia ni penuh dengan macam-macam fi'il manusia.
muka baik, hati jahat..
muka jahat, hati baik.
muka baik, hati baik,
muka jahat, hati jahat..
macam-macam lah..
semuanya bermula dengan hati.
macam yang aku pernah baca..

'sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging.apabila daging itu baik,maka baiklah seluruh anggota.dan apabila daging itu rosak,maka rosaklah seluruh anggota.ketahuilah,itulah hati'

jadi kita pilih.
mau jadi baik atau jahat?

wassalam..


with love,
Blogger Templates


2 comments:

  1. aihhh bebudak zaman sekarang ni begitulah
    tlampau canggih urang bilang
    mulut pun sda terlebih canggih
    bila aku jln2 tgk budak2 yg baru tingkatan satu dua
    sudah pandai men'siul' org2 besar (yg mcm aku ni)
    haloooo mana letak malu durang tu
    aku kekadang mcm mau bagi penampar jha
    budak2 dlu lau nampak org yg besar dr durang diam2 jha nda berani apa2

    nda tau mau kasi salah sepa
    kalau anak aku mimang tempiling satu kali
    kurang ajar betul

    *over pla aku*
    hahha

    ReplyDelete
  2. ya.. tempilingg dia.. tfikir aku nnt ada anak, mau kasi didkan yg camna?? ermm

    ReplyDelete