Saturday, January 2, 2010

~~ deal + diet = ?? ~~

Salam Semuanya!!

~ ahaha!! saya semakin seronok dengan blogging.. hari ni dah masuk dua cerita dalam hidup saya.. Ini yang ke dua =)
~ so, isu diet-diet ni memang dari dulu lagi menjadi topik utama dalam hidup saya. al maklum lah saya ni di kategorikan manusia berbadan 'comel'.hahha. dulu zaman sekolah, saya memang sure tarik muka sape-sape jak start nak kutuk-kutuk keindahan bentuk badan saya ni.. sekarang, buat bodoh adalah jalan yang terbaik. tapi dalam hati mampus la kau mengutuk aku..hahahahha!! jahatnya aku..,
~ kisahnya bermula semalam, saya seperti biasa on9 dan buka YM. so saya YM dengan sepupu saya, ici (bukan nama sebenar..hahah). tiba-tiba isu diet ni timbul dan kami pun buat satu deal untuk menurunkan berat badan. kalau saya kalah saya kena belikan dia teddy bear yang besar. dan kalau dia kalah, dia kena belikan saya dua pasang baju. bulan 4 ni dia balik sabah (dia stadi kat kl). saat itu bermula peasaan saya membuak-buak nak kurus(tak lah kurus, just nak turunkan berat aje..tapi kalau kurus ok jugak!! ;D). start pagi tadi saya mulalah dengan misi saya. No Nasi allowed!! h'ah merah lagi mak ngah!! hehe
~ tengahari saya makan biskut kering 2 keping dan milo+nestum secawan. tapi terasa lapar la pula. saya pun fikir-fikir, 'apa benda nak makan tapi berbaloi?'.. tup-tup saya pandang luar rumah, saya ternampak buah betik yang tengah ranum. heheh. tanpa membuang masa betik tu pun saya ngap!! pastu perut memulas (sebab betik kan kaya dengan serat, cuci perut..) tanpa berlengah - TOILET!!
~ maybe 1st day, memang banyak hal. lama-lama nanti biasalah la tu. harap-harap dalam minggu ni adalah 2-3kg yang turun.
~ ermmmm..,malam ni nak makan apa la pulak? hahahaha!!
..peace no war =)

4 comments:

  1. bb~suggestion mo diet
    1)jgn mkn nasi except 1 hari seminggu tuk kekalkan tenaga
    2)ganti nasi ngan quaker oat..mkn llauk cam besa kang badan ko xda zat..
    3)joging..ringan2 pun xpa..p jha turun nek tangga rumah ko ari2..

    aku ckp ko..lau ko disiplin..musti akan kurang sikit dan dapat keep fit..sebab ni bos aku penah buat dn mmg gila2 tough dh body dia sekarang...1st two month dh nmpk perubahan..

    gud luck bb...tp ko comel juga masey bha gtu ahhahhaa~

    ReplyDelete
  2. makan saja la apa mau di makan sementara sihat ni...hahahaha

    ReplyDelete
  3. yeah!! semangat ni..hahahaha. sura aku mau kurus gak,.. hahah

    ReplyDelete
  4. bah aku suda follow ni blog ko.. rajin2 apdet okeh..

    ReplyDelete